søndag den 14. marts 2010

Har jeg sagt før at jeg er vokset op med dem her?..




Okay.
Jeg kunne fortælle om inspirationskilder i laaaaaaaaang tid.. MEN!
En lille historie om den gruppe som gjorde at jeg faldt pladask for den genre jeg ellers var
vild med.. JODECI!
En gruppe bestående af to sæt brødre : K-Ci, JoJo, Mr. Dalvin & Devante.
Et af mine første møder med denne gruppe var da jeg som en lille bitte dreng rendte rundt inde i en butik der hed Street Dance Records, som lå inde i København K.
Dette var før internettet osv så da var ingen forberedelser hjemmefra om hvad jeg skulle høre,
så når jeg endelig tog mig sammen til at spørge om at lytte til en en cd i lyttehjørnet, var det vurderet på coveret på cd´en om det her nu var fedt - dvs så de seje ud og var der gjort noget ud af skrift farver og udtryk fik de min opmærksomhed.

Her var så en cd med en r&b gruppe som både så fucking seje ud men osse havde et Parental Advisory logo på fronten af coveret (det var et logo staten kom på albums hvor der var grimt sprog eller lignende som en advarsel - for det meste på hiphop & hård rock covers).
Det var PERFEKT!

Da jeg så hører intro nummeret på albummet "Diary Of A Mad Band" går jeg i trance..
Produktionerne, vokalharmonierne og ikke mindst JoJo´s åbning af sangen. WOW!!!!!!
Jeg forlader så butikken uden cd´en selvfølgelig da den kostede 149 kroner mere end jeg ejede.. :)

Det var r&b men ikke på den sukkersøde måde hele tiden.. og blev det sukkersødt jævnede de det op med tatoveringer på halsen, store øreringe, solbriller, læder jakker/bukser/støvler & kasketter! De var det jeg hader at kalde dem : Bad boys of R&B!

Jeg kan quote enhver Boyz II Men tekst, fortælle dig hvilken sang det er fra, hvilket album det kommer af, hvilket år det kom ud og hvem der synger sidste strofe på sangen, MEN de her gutter var alt det som Boyz II Men ikke var.
Jeg er fan for altid.














1 kommentar:

  1. Hej Burhan G

    Er der mulighed for at man kan blive kontaktet af dig.

    Jeg har et firma som handler med Hår og Hudpleje produkter til firsører ect.

    jeg vil meget gerne i kontakt med dig for at snakke om nogle muligt samarbejde på nogle at de events som vi kommer på.

    Håber på at høre fra dig.

    Med venlig hilsen

    Carsten Tolstrup
    Plan Organic
    28100511

    SvarSlet